SITUACIÓ ECONÒMICA SOBREVINGUDA

“SITUACIÓ ECONÒMICA SOBREVINGUDA”Amb aquesta gran frase l’Ajuntament de Sabadell ha informat a la representació sindical que no pot assumir el cost econòmic que li genera l’aplicació de l’actual conveni”.

NO estem parlant de la negocicació d'un nou conveni, sinó de la SUSPENSIÓ de l’actual. Les partides econòmiques teòricament ja haurien d’haver estat reservades, però sembla ser que han volat.

La suspensió legalment es pot fer, tal com preveu l’EBEP a l’article 38 punt 10:
“Se garantiza el cumplimiento de los Pactos y Acuerdos, salvo cuando excepcionalmente y por causa grave de interés público derivado de una alteración sustancial de las circunstancias económicas, los órganos de gobierno de las Administraciones Públicas suspendan o modifiquen el cumplimiento de Pactos y Acuerdos ya firmados, en la medida estrictamente necesaria para salvaguardar el interés público”.
Això només es pot aplicar als funcionaris, al laborals no ho poden fer sense acord amb el Comitè.

En el seu moment, el propi Ajuntament ens informava a través de la revista “Sabadell a prop”, publicada al setembre 2011, que "el consistori va tancar el 2010 amb un superàvit important i que és solvent."

En aquesta situació de superàvit i de solvència l’Ajuntament manifesta que NO pot aplicar l’actual conveni que s’hauria d’abonar en el primer trimestre de 2012 com són:

La Clàusula, La Paga d’Assistència, La Revisió de la Valoració de Llocs de Treball i el Fons d’Acció Social i no pagar el 100% del sou a partir del tercer mes de baixa laboral

La proposta de suspensió afectaria al exercicis 2011, 2012 i 2013

A canvi d’aquesta retallada en les nostres sous (que no és incompatible amb la que ja ens van fer al 2010 i d'altres que poden venir en un futur des de Madrid) ens garanteix (això diuen), que no es reduiran serveis ni plantilla.

La realitat és que a juny de 2011 teníem en plantilla 1534 places i a novembre de 2011 tenim 1499 places. Com ens ho pensen garantir? amb un acord com el del conveni?

De quants diners estem parlant? D’un Milió Dos-cents mil euros aproximadament
Som conscients de l’actual situació i no podem mirar a una altra banda i dir que no passa res. Passa i molt. Però tenim altres propostes que passen per trobar aquests diners en altres partides diferents.

1. Eliminació de càrrecs Eventuals.
Actualment i a partir del mes de juliol de 2011, aprovat pel ple municipal, se’ls han canviat les funcions. Ja no són directors/es de serveis amb comandament i amb funcions executives, ara només són assessors. L’assessorament que ens puguin fer també el poden realitzar des de la Diputació de Barcelona o la Federació de Municipis, que per això hi són i no ens genera cap despesa.
Estalvi ..................................... 778.000 euros

2. Eliminació de les comissions de serveis d’altres administracions.
És cert que han retornat treballadors/es municipals que estaven en altres administracions en comissió de serveis i això ha fet augmentar el capítol 1. També és cert que nosaltres tenim personal d’altres administracions que ocupen llocs de comandament o de direcció aquí, i el que proposem és que aquests darrers retornin també al seu lloc d’origen, ja que tenen la plaça assegurada.
Estalvi ...................................... 298.644 euros

3. Funcionarització.
L’estabilitat en els llocs de treball és un dels objectius sindicals, segons ens diu l’Ajuntament també per ells, doncs què millor que funcionaritzar aquestes places de laborals si és més econòmic? L’estalvi és d’un 1,20%, no és molt, però tot ajuda.
Estalvi ....................................... 43.200 euros

4. Eliminació d’una paga extra en el sou dels polítics i alts càrrecs.Estem segurs que els nostres polítics no dubtaran en sacrificar-se abans ells que nosaltres. És més, segurament i per no ser menys que altres que ja ho estan proposant, ells mateixos s’eliminaran no sols una sinó les dues pagues. No demanem tant, de moment amb una serà suficient.
Estalvi ...................................... 195.000 euros

5. Eliminació de les hores extres.
De “totes” les hores extres. El que no pot ser és uns si i altres no. O dir que es pagaran i després no fer-ho. Per tant l’obligació dels caps de cada departament és la de planificar els serveis adequadament i no seguir amb l’actual desgavell. Només estan justificades aquelles que es consideren de màxima urgència. La mitjana anual dels darrers 4 anys suposen aproximadament
Estalvi ...................................... 400.000 euros

6. Eliminació del complement de Plena Dedicació.
Si s’elimina el pagament de les hores extres, també s’ha d’eliminar el pagament per fer 200 hores més a l’any i la reorganització de la seva feina. Això significa un 16% menys en les retribucions de caps i comandaments. No tenim dades concretes de qui el percep, hem aplicat aquest complement a tots els llocs de treball de direcció que són aproximadament una trentena.
Estalvi ...................................... 268.800 euros

Altres propostes no quantificades:
1. Delimitar els sous màxims a 5.000 euros mensuals.
Quan ens referim això, volem dir del global que un cobra. No si val anar sumant dietes i representació d'altres administracions i que el teu sou superi els 100.000 euros anuals. No hem d'oblidar que el President del Govern Espanyol cobra 78.185 euros anuals.

2. Reducció de les despeses de representació. Regals, vehicles oficials, dietes (no cal anar tant al Restaurant de Can Feu, ostres!!!), viatges i quilometratges, vises...

3. Eliminació de perllongacions de jornada i productivitats que no són de conveni. Cal estudiar cas per cas les perlongacions de jornada que s'estan retribuint (algunes d'elles es poden compensar amb descans), les productivitats que no venen en conveni... en quin concepte i per què?

Totes aquestes dades ja les hem sol·licitat a l’Ajuntament de Sabadell. Des de CCOO tan sols hem fet un càlcul a partir de la informació que està al nostre abast tenint en compte tots els conceptes de capítol 1. Amb el que hem pogut comprovar ja portem 1.983.644 euros d’estalvi!!!

Malgrat això no ens podem quedar només aquí...

Proposem recuperar serveis que s’han externalitzat. L’estalvi també passa per una bona política de Recursos Humans que tingui en compte una adequada organització dels servei i que aprofiti i potenciï les habilitats i el treball del personal municipal.

- Inspectors de la Via Pública. Existeix ja un volum prou important de treballadors/es municipals que fan aquesta feina (inspectors i supervisors) així com la pròpia Policia Municipal.
- Serveis de suport de Cultura. Proposem reduir al màxim les activitats d’aquestes empreses i siguin realitzades per personal municipal.
- Empresa de Seguretat. Cal eliminar aquest servei i perfectament pot ser assumit per personal municipal amb problemes de salut i com segona activitat.
- Places d'aparcament, 9.442 euros any de lloguer per regidors i regidores, a la plaça Doctor Robert.
- Treballs realitzats per altres empreses i professionals 8.900.000 euros. Estudiar quins poden ser assumits per personal municipal.
- Estudis i treballs tècnics 638.000 euros. Tenim personal molt estudiós a la casa, no cal encarregar-ho fora.
- Premsa, publicitat, publicacions, propaganda i difusió d'activitats 347.000 euros. Que ben informats!!! Potser massa i tot!!!
- Altres despeses diverses 1.795.000 euros. En el pressupost no es detalla en quins conceptes va destibat. Ara el cost no és "pecata minuta".
- Reunions i conferències 21.400 euros. No cal reunir-se tant, siguem m´s productius.

ETC, ETC, ETC...